La prima vedere, caietul interactiv este doar un caiet cu elemente atractive (foi decupate, desene etc.) care au rolul sa capteze interesul copilului.
Putem face si acasa un caiet interactiv, atunci cand dorim sa ajutam copilul sa invete lucruri noi, jucandu-se. Mie imi place foarte mult ideea si cred ca este un mijloc perfect pentru a familiariza copilul cu lucruri interesante din domeniile geografie si istorie, dar nu numai.
Caietul interactiv poate fi doar un instrument foarte simplu. Adica putem lua un caiet si putem aseza informatiile in el intr-un mod cat mai interesant, obiectivul de baza fiind transformarea unui continut arid intr-unul plin de culoare. Copilul decupeaza, coloreaza, lipeste si, jucandu-se cu informatiile, poate invata / repeta anumite subiecte.
Caiet interactiv - Japonia |
Caietul interactiv poate fi doar un instrument foarte simplu. Adica putem lua un caiet si putem aseza informatiile in el intr-un mod cat mai interesant, obiectivul de baza fiind transformarea unui continut arid intr-unul plin de culoare. Copilul decupeaza, coloreaza, lipeste si, jucandu-se cu informatiile, poate invata / repeta anumite subiecte.
Totusi, in alte sisteme de invatamant, acest caiet interactiv este un instrument de lucru complex, folosit de foarte multe cadre didactice pentru a stimula creativitatea, gandirea si a imbunatati abilitatile de scris (sursa: www.edutopia.org).
Pentru a face un astfel de caiet interactiv se foloseste, de obicei, un caiet cu spirala, iar in el se vor adauga, pe parcurs, diverse informatii si inserturi care tin de tema studiata (programa) si de creativitatea utilizatorilor copil - adult.
Continutul unui caiet interactiv este gandit din punct de vedere al structurii si informatiilor de catre un cadru didactic, adica planificarea, organizarea si controlul ... ☺ ... sunt pe maini sigure. In acest filmulet se poate vedea legatura dintre programa, planificare si caietul interactiv.
Structura:
1. coperta - trebuie sa identifice proprietarul caietului si poate fi ”aranjata” in functie de dorinta si creativitatea fiecarui elev.
2. cuprinsul - este furnizat de profesor
3. paginile - sunt numerotate. Pe parcurs se va asocia cuprinsul pus la dispozitie de doamna/ domnul cu numarul paginii din caietul fiecarui elev.
4. (in functie de optiunea cadrului didactic) - informatiile ”predate” vor fi asezate doar pe paginile din dreapta (altii prefera stanga). Sunt profesori care nu individualizeaza materialul predat de continutul creat de elev.
Iata ce prevede un ghid de pe site-ul srchapnik.tripod.com:
Partea stanga contine informatiile si ideile pe care le aduce fiecare elev prin reorganizarea materialului predat de profesor intr-un format creativ, exprimarea opiniei referitoare la cele studiate si explorarea de idei noi.
Partea dreapta contine informatiile puse la dispozitie de profesor si notate de elev, la clasa, din diferite surse: notiuni predate, discutate sau citite la clasa si inserturi cu informatii. (Gradul de dificultate al predarii difera in functie de nivelul copiilor.)
Mai multe informatii gasiti si aici.
Si la noi se foloseste acest concept la caietele de biologie: o parte pentru predare (profesor) /o parte pentru tema (elev) :
- partea liniata - lectia
- partea alba - desene, poze etc.
Totusi nu se insista pe o implicare atat de mare a elevului in lucrul cu informatiile primite ci se prefera memorarea stricta a informatiei primite.
Asa cum se intampla de multe ori si la noi, caietul complex de care am vorbit mai sus este insotit si de o apreciere (nota) care este data de fiecare profesor in functie de aspectele pe care le considera importante, spre exemplu Christina Gill de pe site-ul edutopia.org poveste ca nota dansei este stabilita astfel:
- 50% din nota este data de imaginea de ansamblu a caietului si doamna scade puncte atunci cand lipsesc informatii sau chiar pagini din caiet
- 50% din nota este data doar pe 4 pagini din caiet, trei dintre acestea sunt alese de student, iar una de doamna profesoara. Mai mult, fiecare elev este incurajat de doamna profesoara sa explice de ce a ales acele pagini si ce anume i-a placut cel mai mult. Paginile fiind diferite, se realizeaza si un fel de recapitulare a materiei.
Inserturi diverse care transforma un caiet obisnuit, dictando, in unul interactiv puteti vedea pe pagina de facebook - ”pictezstele”. Acolo veti vedea cum se pot folosi astfel de metode pentru materii ca limba romana.
Si noi parintii putem deveni moderni cand ne ajutam copiii si sa ne adaptam stilul de lucru la instrumente noi care nu au existat pe timpul cand eram scolari (exemple: portofoliul pliabil, rotite, carticele, caietul interactiv etc.).
Iata cateva din incercarile noastre - un caiet interactiv pentru copilul mai mare cu tema Japonia (organizat tip caiet mecanic):
si unul pentru cel mic pe tema Alfabetului:
Caietul interactiv ”Alfabetul meu” il gasiti aici.
Pentru a face un astfel de caiet interactiv se foloseste, de obicei, un caiet cu spirala, iar in el se vor adauga, pe parcurs, diverse informatii si inserturi care tin de tema studiata (programa) si de creativitatea utilizatorilor copil - adult.
Continutul unui caiet interactiv este gandit din punct de vedere al structurii si informatiilor de catre un cadru didactic, adica planificarea, organizarea si controlul ... ☺ ... sunt pe maini sigure. In acest filmulet se poate vedea legatura dintre programa, planificare si caietul interactiv.
Structura:
1. coperta - trebuie sa identifice proprietarul caietului si poate fi ”aranjata” in functie de dorinta si creativitatea fiecarui elev.
2. cuprinsul - este furnizat de profesor
3. paginile - sunt numerotate. Pe parcurs se va asocia cuprinsul pus la dispozitie de doamna/ domnul cu numarul paginii din caietul fiecarui elev.
4. (in functie de optiunea cadrului didactic) - informatiile ”predate” vor fi asezate doar pe paginile din dreapta (altii prefera stanga). Sunt profesori care nu individualizeaza materialul predat de continutul creat de elev.
Iata ce prevede un ghid de pe site-ul srchapnik.tripod.com:
captura foto ecran |
Partea stanga contine informatiile si ideile pe care le aduce fiecare elev prin reorganizarea materialului predat de profesor intr-un format creativ, exprimarea opiniei referitoare la cele studiate si explorarea de idei noi.
Partea dreapta contine informatiile puse la dispozitie de profesor si notate de elev, la clasa, din diferite surse: notiuni predate, discutate sau citite la clasa si inserturi cu informatii. (Gradul de dificultate al predarii difera in functie de nivelul copiilor.)
Mai multe informatii gasiti si aici.
Si la noi se foloseste acest concept la caietele de biologie: o parte pentru predare (profesor) /o parte pentru tema (elev) :
- partea liniata - lectia
- partea alba - desene, poze etc.
Caiet de stiinte |
Asa cum se intampla de multe ori si la noi, caietul complex de care am vorbit mai sus este insotit si de o apreciere (nota) care este data de fiecare profesor in functie de aspectele pe care le considera importante, spre exemplu Christina Gill de pe site-ul edutopia.org poveste ca nota dansei este stabilita astfel:
- 50% din nota este data de imaginea de ansamblu a caietului si doamna scade puncte atunci cand lipsesc informatii sau chiar pagini din caiet
- 50% din nota este data doar pe 4 pagini din caiet, trei dintre acestea sunt alese de student, iar una de doamna profesoara. Mai mult, fiecare elev este incurajat de doamna profesoara sa explice de ce a ales acele pagini si ce anume i-a placut cel mai mult. Paginile fiind diferite, se realizeaza si un fel de recapitulare a materiei.
Inserturi diverse care transforma un caiet obisnuit, dictando, in unul interactiv puteti vedea pe pagina de facebook - ”pictezstele”. Acolo veti vedea cum se pot folosi astfel de metode pentru materii ca limba romana.
Si noi parintii putem deveni moderni cand ne ajutam copiii si sa ne adaptam stilul de lucru la instrumente noi care nu au existat pe timpul cand eram scolari (exemple: portofoliul pliabil, rotite, carticele, caietul interactiv etc.).
Iata cateva din incercarile noastre - un caiet interactiv pentru copilul mai mare cu tema Japonia (organizat tip caiet mecanic):
si unul pentru cel mic pe tema Alfabetului:
Caietul interactiv ”Alfabetul meu” il gasiti aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.