marți, 18 iunie 2013

Afisul - Cum putem face?

Afisul stim toti ce este, doar il vedem pe toate gardurile, ba pe unele dintre ele le-am si explicat copiilor nostrii, atunci cand era un eveniment pentru ei. Mai mult, in cartea de limba romana este lectia cu pricina.


Acum va intreb: Cati dintre noi am facut un afis???


Eu una nu m-am indeletnicit cu asa ceva, dar cand a venit copilul (stiti voi, ochisorii aceia rugatori)  si mi-a spus mama trebuie sa fac un afis, am stat pe ganduri... Sa intervin...? Sa stau in banca mea...?


Primul gand a fost sa o las in pace, am urmarit ideile ei puse pe schita si mi-am dat seama ca..., ar fi bine sa spun si eu cate ceva.


marți, 11 iunie 2013

Portofoliu - Fram, ursul polar








Acesta este un exemplu de portofoliu la limba romana pentru clasa a IV-a, realizat pe baza romanului ”Fram, ursul polar”, de Cezar Petrescu.



miercuri, 29 mai 2013

Ierbar scolar - Cum putem face?


Ierbarul scolar este o colectie de plante presate si uscate, care ofera copilului o experienta interesanta daca este abordat ca o provocare creativa.

Pentru orice ierbar trebuie sa parcurgem mai multi pasi:

1. Gasirea/ Adunarea planteloraici putem avea o multime de  variante:


luni, 20 mai 2013

Dicteu, tactare si dureri de cap la educatie muzicala


Dicteul melodic  =  dictarea data de doamna invatatoare la educatie muzicala (definitie dex).

Tactarea = datul din maini in timpul orei de muzica (definitie dex).

Durerea de cap = atunci cand copilul iti cere o mana de ajutor la muzica.


The Seeds of Love repetition
"The Seeds of Love" (English folk song)
sursa foto: Wikipedia

luni, 13 mai 2013

Metoda grafica si fractiile - clasa a IV-a



Pentru unele probleme cu fractii, cea mai usoara modalitate de rezolvare este metoda figurativa sau metoda grafica.


Iata un exemplu:

Dorel avea 63 de lei. Cu 2/3 din suma a cumparat un album de arta, iar cu 3/7 din banii ramasi o cutie de bomboane. Cati bani mai are Dorel? (Culegere de exercitii si probleme pentru clasa a IV-a - Mariana Mogos si Stefan Pacearca)

marți, 23 aprilie 2013

Clasa a II-a si a III-a - Probleme de matematica care ne dau batai de cap



Unele probleme de matematica, de clasa a II-a si a III-a, ne pun pe multi dintre noi intr-o ipostaza jenanta. De ce? Pana acum copilul era obisnuit ca noi sa stim totul si vine o amarata de problema si ne strica imaginea.


Cum e posibil?   
Realitatea este ca noi stim cum se rezolva problema, dar nu stim cum sa o ”traducem” pe intelesul copilului, adica in majoritatea cazurilor noi folosim ecuatiile cu necunoscute pe care ei abia le invata.

Care e solutia?

joi, 18 aprilie 2013

Clasa I - Dictarea

”Mami, mai imi dai o dictare! ”



Cum vi se pare o astfel de rugaminte? Desprinsa din carti despre copii perfecti?