marți, 19 iunie 2018

Grecia antica cu povesti, jucarii si machete - Tezeu si Minotaurul








Am continuat lectiile noastre de istorie cu Grecia antica, dar am schimbat putin abordarea ...









... in loc sa vorbim despre civilizatia minoica am inceput cu povestea luptei dintre Tezeu si Minotaur.

In cartea lui Alexandru Mitru, ”Eroii”, exista mai multe pagini dedicate lui Tezeu,




dar noi am optat pentru o varianta simpla si bogat ilustrata in limba engleza. Mi-a placut la aceasta carte faptul ca se poate transforma in mai multe carticele de colorat.


Cartea o puteti gasi pe Amazon sau scholastic.com - 15 Greek Mith Mini-Books, de Danielle Blood

Dupa ce am citit povestea si am tradus-o ca sa fim siguri ca toate cuvintele sunt corect intelese in ambele limbi, ne-am distrat realizand fiecare cate un minotaur. Juniorul a pus mult suflet in realizarea figurinei de hartie si de aceea modelul lui a fost cel mai frumos.


(sursa noastra: dltk-kids.com - DLTK's Crafts for Kids,Minotaur Toilet Paper Roll Craft )

Chiar daca nu am colorat carticica, am colorat si am decupat personajele si am realizat un hexaflexagon 3D, care ne va ajuta mai tarziu sa repovestim intamplarile cu ajutorul imaginilor.




Pentru a introduce copilul in acele timpuri stravechi, dar si din dorinta de a-i arata cum se imbinau miturile cu viata de zi cu zi, am realizat macheta Tezaurului atenienilor din Delphi. Pe aceasta cladire se regasesc imagini care prezinta lupta dintre Tezeu si Minotaur.



(sursa noastra: papermau.blogspot.com - Papermau - ”The Athenian Treasury Paper Model”)
 
Intr-o alta postare (”Athenian Treasury Paper Model - by Papermau - Some Advances”), pe acelasi blog, veti putea observa maiestria artistului cu ajutorul pozelor care infatiseaza modelul de hartie si cladirea (ruinele), plus cateva informatii istorice legate de construirea acesteia. (Daca doriti sa realizati o plimbare virtuala printre ruinele de la Delphi va recomand site-urile de calatorii ce va ofera o multime de poze frumoase si concludente.)

Aceasta macheta se construieste relativ usor si repede, deoarece este formata in mare parte din blocuri care se lipesc unele de celelalte, iar modelul tiparit este usor de decupat, in plus culorile si desenele sunt realiste.






Alte resurse interesante pentru acest subiect:

- o constructie simpla, pentru copii, intr-o cutie de pantofi, a palatului si labirintului unde se intalnesc personajele - researchparent.com - THESEUS AND THE MINOTAUR: ANCIENT CRETE SHOEBOX CRAFT

- labirint - exemplu:
education.com - Worksheet, GREEK MYTHOLOGY MAZE



De multe ori folosesc imagini din temele studiate pentru a crea exercitii de consolidare a aspectelor studiate la scoala (exercitii de matematica, citit, dictare etc.)



Cu ajutorul ultimei fise am discutat diferenta dintre centaur (jumatate om - jumatate cal) si minotaur (om cu cap de taur).

In filmul Percy Jackson si olimpienii - Hotul fulgerului (2010), copilul poate vedea o realizare deosebita a acestor creaturi, totusi minotaurul este foarte fioros si de aceea nu-l recomand celor mici, dar Chiron - centaurul este jucat foarte bine de Pierce Brosnan si puteti sa utilizati doar o prezentare a lui ca in acest videoclip.


Pentru copiii din gimnaziu recomand cu caldura toate cartile lui Rick Riordan din seria Percy Jackson, acolo vor face cunostinta cu mitologia greaca intr-o varianta adaptata gustului copiilor din zilele noastre. Apoi pot citi despre zeii romani (Eroii Olimpului) deoarece actiunea se continua si subliniaza diferentele dintre modul in care erau vazuti zeii greci si cei romani. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.