luni, 23 aprilie 2018

China antica - Partea a doua - Idei, resurse, machete si lapbook



Chiar daca era un fel de ”lectie” de istorie, totusi am vorbit si despre multe alte lucruri legate de China. 








Dinastia Han

Este o parte foarte frumoasa din istoria Chinei, dar nu am putut sa-i acordam importanta cuvenita deoarece varsta juniorului nu o permitea, asa ca am vorbit despre faptul ca in aceasta perioada s-a extins marele zid chinezesc, despre drumul matasii si am vazut un filmulet de prezentare. In lapbook am pastrat o amintire.






Moda in China antica

Daca lucrati acest subiect cu o fetita, atunci puteti gasi foarte multe poze frumoase pe net si informatii, dar daca abordati pe scurt puteti incerca pozele de pe  deviantart.com - Ancient China-Fashion History Study. Noi am optat pentru varianta foarte pe scurt.
 


Trebuie sa recunosc ca interesul celui mic a fost captat mai mult de cum se pliaza acest insert din lapbook decat de haine, daca puneam numai razboinici sigur aveam mai mult succes.

Pentru acest subiect se pot folosi si variante tip ”imbraca papusa” de hartie. Pe blogul Practical Pages - Paper Dolls, puteti gasi o multime de fise care pot fi tiparite, colorate (eventual laminate) si utilizate pentru diferite jocuri.


Vocabular

Sunt atat de multe lucruri interesante de spus despre China, din aceasta cauza am apelat la ideea unor cartonase pe care le-am pus intr-un plic in lapbook si am putut vorbi pe scurt despre monedele gaurite care se tineau pe o sfoara, orasul interzis, pagoda etc.
 


O sursa foarte bogata in astfel de materiale este acest site - Kleeuteridee.nl - China.



Inventii chinezesti

O carticica pe aceasta tema mi s-a parut foarte potrivita pentru un copil, iar inspiratia a fost o poza cu ursuleti panda inventatori. Ne-am uitat si la un filmulet de animatie care vorbeste despre cum a fost inventata hartia - Youtube -Invention Of PAPER | The Dr. Binocs Show | Best Learning Video for Kids | Fun Preschool Learning. (Aceste filme scurte ”The dr. Binocs show” sunt foarte frumos realizate, educative, amuzante si pe intelesul celor mici.)



Am mai vazut si ”Journals through history Ancient China contribution to the world” pe canalul YouTube



Dragonul chinezesc

Dragonul i-a starnit foarte mult interes copilului meu si atunci cand l-am rugat sa aleaga ce macheta prefera, raspunsul a fost categoric: DRAGONUL. Nu a fost foarte simplu si a necesitat ceva timp, dar modelul gasit pe Creative Park - Canon - Chinese Dragon, realizat de artistul Ayumu Saito, este deosebit. Nu am stiut ca exemplarul nostru va fi atat de reusit si am tiparit foile alb-negru, dar si asa copiii mei au fost foarte incantati de ”dragonel”.


 
Dragonul are aproximativ 26x40cm, un sistem de prindere de postament, dar sta si in picioare. Detaliile sunt foarte frumoase, iar modelul color este mult mai reusit.

Ca amintire, am realizat un pop-up cu imaginea lui si l-am lipit in lapbook, inclusiv textul de prezentare care insotea modelul de tiparit.


Pe coperta, pentru amuzament, am pus diferentele referitoare la numarul de gheare dintre dragonul chinezesc comun, cel imperial si cel japonez.





Ursul Panda

Acesta este un alt subiect care l-a amuzat pe Junior. Am vorbit despre ursul panda cu ajutorul a 2 carticele deosebite, in limba engleza.


Prima si cea mai reusita solicita completarea unor informatii atat despre un urs cat si despre copil. Exemplu: cate kilograme are un urs panda la nastere si cate kilograme a avut copilul la nastere. Materialul l-am gasit pe blogul Homeschoolshare, intr-un lapbook numit Giant Panda.




Tot in acelasi loc am gasit si carticica a doua, unde am completat cateva informatii despre anatomia unui urs panda: culoare, blana, gheare etc. cu ajutorul internetului si a unui ”prieten” din lada de jucarii.



Am mai gasit, pe site-ul Creative Park - Canon, o macheta pentru incepatori a unui urs panda. Aceasta nu necesita decat putin ajutor la decupare in rest poate fi indoita de copil.





Scrierea

Motivul pentru care am vorbit despre scrierea cu ideograme, acum cand noi inca ne luptam cu scrierea in limba romana, este ”bunicul Wang”. Pe site-ul http://www.children.chinese4.eu exista lectii de limba chineza pentru copii. Aceste lectii sunt romano-chineze, iar o sectiune este dedicata caligrafiei unde un personaj numit bunicul Wang asista scrierea ideogramelor si se ”supara” cand gresesti.

captura foto ecran

Noi am ales doar cateva cuvinte: buna, mama, tata. Bineinteles ca am pus si in lapbook o amintire.


Pentru ca seara, la culcare, am recitit Mulan, atunci am utilizat imaginea acestui personaj pentru a realiza un material cu cifrele de la 1-10, scrise in chineza, nu le-am invatat ci doar le-am privit ca pe niste curiozitati. Intentia era sa le coloram sau sa trasam in interior, dar cel mic si-a pierdut interesul asa ca am renuntat.




Partea a doua a lapbook-ului:









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.