vineri, 5 februarie 2016

Cum ne putem distra iarna in casa?


Iarna este o bucurie pentru copii, iar zapada este prietena celor mici care o asociaza cu omul de zapada si derdelusul.

Am putea oare sa o asociem si cu cateva activitati educative dragute?

Iata cateva idei:





1. Fulgul de hartie (abilitati practice)



Noi ne-am oprit la ceva simpatic si rapid.


Am utilizat niste forme de briose pe care le-am impaturit in 3 si le-am decupat. Pentru a evita deformarea le-am pus si o noapte la presat inainte de a le agata (cei patru fulgi din prima fotografie).





Daca doriti modele evoluate puteti incerca aici sau aici. Le tipariti pe o foaie A4, le decupati conform modelului si puteti crea un decor deosebit.

Si un fulg din betisoare pentru urechi merita incercat. Pentru indicatii urmariti acest link.

Puteti achizitiona aceasta carte, Fulgi de nea din hartie, pentru mai multe idei.



2. Sporturile de iarna - jucarii cu schiuri si snowboard



Intentia mea a fost sa-i prezint juniorului o parte din sporturile specifice olimpiadei de iarna. Pentru a putea sa facem si noi cum fac sportivii, l-am dotat pe Spiderman cu o pereche de schiuri. Acesta a trebuit sa faca sarituri, sa evite obstacolele la schi alpin si sa stea cuminte cat privea cel mic schiorii care trageau cu pusca la biatlon. Evident tirul a fost partea lui preferata, dar nu am reusit sa-l asezam pe Spiderman in pozitie de tragere, asa ca s-a asezat el. :))



Ca sa nu se plictiseasca Spiderman pe ”partie” i-am dotat un prieten cu snowboard. Este adevarat ca au cazut cam mult, dar au rezistat eroic.









3. Omul de zapada

Cel mai mult i-a placut omul de zapada din soseta, v-am pus acum cateva zile ideea pe Facebook. Noi l-am umplut cu grau si l-am decorat cum ne-am priceput mai bine.



Pentru cei care nu stiu tehnica aici gasiti un filmulet cu toate detaliile necesare.
Simpatici sunt si acesti omuleti de zapada din suluri de hartie igienica.




4. Colaje si desene amuzante

Anul trecut i-a placut foarte mult sa faca peisaje cu pic-ul pe foaia colorata cu cerneala. Anul acesta am incercat cu creioane albe pe foaie neagra, dar fara prea mult succes, mai mult am desenat eu decat el. :((



Totusi am gasit ceva ce i-a placut foarte mult colajul cu vata care imita zapada. Desenul l-am reprodus de pe siteul Krokotak, iar copilul a colorat si a lipit vata.



In cazul in care aveti prin casa fulgi de nea (autocolante sau paiete) atunci merita sa incercati aceasta idee cu spuma de ras si tempera care se intinde pe hartie si se creaza un fond asemanator unui cer de iarna.


Inimi calde si maini reci - Acesta este un colaj care mi-a placut foarte mult (warm heart, cold hands). O amintire ce poate fi inramata. (Inima noastra e decupata din carton si invelita in hartie creponata, manusile sunt decupate din carton si le-am lipit si o margine pufoasa din vata, iar urmele sunt obtinute prin amprentare cu pasta de dinti.) 





Puteti incerca si o alta idee superba cu urme de picioruse transformate in pinguini. Mai multe detalii privind realizarea ei gasiti aici.



5. Decoratiuni de iarna

Puteti realiza diferite decoratiuni cu tema iarna. Noi vom pastra ideile pentru anul viitor, dar daca voi vreti sa incercati, iata cateva link-uri utile:

- un borcan, putina sare, o lumanare, doua conuri de brad si putina vata si iata ce obiect frumos poate iesi.
- manusi pe geam, o decoratiune simpatica pentru o sala de lucru cu copiii.
- daca tastati in motorul de cautare ”snow globe craft” gasiti o multime de idei despre cum puteti face un glob de iarna, chiar plin de fulgi ce plutesc.
- o bufnita draguta dintr-un con si vata
etc.



6. Poezii si cantece de iarna pentru copii

Gasiti o multime de variante pe site-urile pentru copii. Noi am ales in acest an ”Fulgul de nea”

Pe obraz , pe nas, pe umar,
Tot cad fulgii fara numar,
Mi-a cazut in palma unul
Iute , iute inchid pumnul

Desfac pumnul, unde-i fulgul
Am in mana-un strop de roua
Sau un bob de apa, Ploua?
S-a topit in mana mea
Ca o lacrima de nea.
(sursa: calificativ.ro - Poezii: Fulgul de nea)

Anul trecut ne-am oprit la ”Ține baba Iarna sfat”, care era de fapt un cantecel, dar noi l-am invatat ca pe o poezie. Cantece gasiti o multime pe youtube (ex.: Saniuta fuge, Ninge iar, A venit, a venit iarna etc.). Poeziile noastre sunt utile cand il intreaba cineva daca stie o poezie caci putem sa le repatam din cand in cand fara efort fiind scurte si amuzante.

Mie imi place si muzica clasica motiv pentru care am ales Vivaldi - Anotimpurile - Iarna pentru fundal muzical in unele zile cand ne jucam. Nu a fost copilul extaziat, dar azi putin, maine putin, sper sa-i placa acest gen de muzica mai tarziu


7. Tablouri celebre

De mult tot caut situatii favorabile pentru a-i arata juniorului tot felul de tablouri. Asa ca am cautat pe net si am gasit acest top cu 19 picturi celebre, am selectat de aici si din alte parti 12 tablouri (unul obligatoriu am vrut sa fie de un pictor roman si unul de Jim Warren deoarece acesta din urma realizeaza picturi fantastice apropiate de basmele copiilor). Le-am tiparit cate 4 pe 3 coli A3 si le-am pus pe un cadrul de carton. 


Cateva zile nu am spus nimic. Le-am lasat doar la vedere. Apoi am inceput sa vorbim despre ele, dar fara a forta. (ex. Care tablou iti place cel mai mult? Care tablou este cel mai colorat? Care are cele mai putine culori?) In raspunsuri eu spun intotdeauna pictorul, dar nu-i cer copilului nici macar sa-l repete, eu sunt cea care tot repet, iar cand da semne de plictiseala renunt.

Pe cadru am asezat si alte subiecte pentru a ne putea intoarce la el de cat mai multe ori.

Aceste activitati le-am desfasurat pe o perioada destul de lunga, peste o luna, dar le-am adunat pentru voi daca aveti nevoie de ceva nou. Spor la distractie!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.