marți, 29 octombrie 2013

Proiect/ portofoliu de toamna - Cum putem face? (partea a II-a)




In postarea anterioara am povestit despre proiectul "Toamna", acum a venit randul portofoliului. Daca la proiect copilul este limitat de suprafata mica a cartonului, la portofoliu, partea de creativitate se poate stimula foarte mult, in functie de interesul copilului pentru tema data (si de cheful parintelui de a-l provoca la discutii pentru aparitia de idei noi!!!).

Dar despre ce putem discuta?



vineri, 25 octombrie 2013

Proiect / portofoliu de toamna - Cum putem face?



A venit toamna asa ca m-am gandit sa abordez un subiect de actualitate si anume proiectul / portofoliul ”Toamna”.

Anul acesta eu am scapat de venit cu idei noi pe aceeasi tema ”Toamna” (am adunat doar frunze ...), dar m-am gandit totusi, sa dau o mana de ajutor celor ”mai putin norocosi” :)




marți, 15 octombrie 2013

Metoda figurativa - Metoda grafica - Metoda segmentelor - Tipuri de probleme rezolvate




Metoda figurativa (sau metoda grafica) este o metoda matematica de rezolvare a problemelor, care face parte din programa scolara a claselor a a III-a si a IV-a. O puteti intalni si mai devreme, in culegeri sau la unele concursuri scolare.

Aceasta metoda presupune rezolvarea unei probleme prin figurarea datelor sub forma de linii, figuri sau diferite ale forme grafice.

miercuri, 9 octombrie 2013

Cum despartim corect in silabe? - DOOM


Fiecare dintre noi a trebuit sau va trebui sa raspunda la o astfel de intrebare a copilului. Unele cuvinte nu ne dau batai de cap, altele in schimb, ne cam fac sa cautam raspunsul buclucas.

Sa va spun povestea mea:

sâmbătă, 5 octombrie 2013

Cum aflam un termen al sirului? Cum adunam un sir de numere care nu sunt consecutive?


Zilele acestea am "luptat"  iar cu sirurile, asa ca m-am gandit sa va ofer o mica continuare axata pe doua directii:

1.  Cum aflam termenul ”n” al sirului?

(Exemplu:  Avem sirul:   3, 7, 11, 15, 19, ...  Care este termenul  100?

2. Cum putem aduna un sir de numere care nu sunt consecutive?

(Exemplu:  3 + 7 + 11 + 15 + 19 + ... + 51   =  ?)