joi, 28 noiembrie 2013

Poporul roman - portofoliu

Coperta


In clasa a III-a si a IV-a un loc aparte in creatiile celor mici il ocupa portofoliile.

Pentru ca ne apropiem de 1 Decembrie m-am gandit sa postez un portofoliu cu tema "Poporul roman - traditii si obiceiuri" realizat de copilul meu pentru materia Educatie civica - clasa a IV-a.  

Cei care au nevoie de idei pot gasi tot felul de detalii interesante.





Coperta 1

Continut: - titlul temei

Detalii "tehnice" - la realizarea copertei copilul a folosit:
- un carton rosu A4 (astfel de cartoane se gasesc la librarie, fie sub forma de bloc, fie la bucata);
- trei fasii din setul de quilling, rosu, galben si albastru (adica ... ce mai gasim noi prin casa);
- o bacata de panglica tricolor pentru legare (nici nu mai tin minte de pe unde am taiat-o);
- si mult lipici (atat pe portofoliu cat si pe degetele).




Cuprins 

Continut - titlurile capitolelor:
  1. Poporul roman
  2. Portul popular
  3. Traditii si obiceiuri
  4. Valori spirituale
Detalii "tehnice":
- a folosit un chenar format din doua dreptunghiuri cel exterior trasat cu carioca rosie, cel interior cu carioca albastra, iar intre ele un creion galben a ajutat la realizarea unui tricolor. Acest chenar l-a aplicat pe toate paginile portofoliului.




Pag.1 - Poporul roman



Continut - cateva cuvinte despre poporul roman

Detalii "tehnice":
- un dreptunghi si o harta desenata in centru
- se coloreaza dreptunghiul pana la harta
- in interior copilul a optat pentru o poza cu un grup de copii imbracati in port popular. (Nu imi amintesc de unde am luat poza, dar fiind o poza mai mare am taiat-o si am folosit-o atat pe aceasta pagina cat si pe urmatoarea.)



In ceea ce priveste pozele nu trebuie sa va ingroziti, nu am taiat toate cartile gasite prin casa pentru portofoliile copilului, sursa noastra principala a constituit-o un grup numeros de reviste achizitionate pe perioada de trei ani cat a durat gradinita. Le-am pastrat tocmai pentru acest scop (poze frumoase), continutul era perimat sau deteliorat de-a lungul timpului. Alte surse: calendare vechi, vederi etc.




Pag. 2 - Portul popular

Continut - informatii gasite pe internet despre portul popular. In acest caz nu am fost foarte riguroasa cu sursele, ce a gasit copilul, a scris.

Detalii "tehnice":
- poza este partea taiata de care va povesteam mai sus;
- desenele, din josul paginii, sunt reproduse de pe acest site - aici gasiti peste 100 de tipuri de costume populare, imagini si desene.




Pag. 3 - Traditii si obiceiuri

Continut: titlul capitolului si o poza (copii cu colindul), care ocupa aproape tot chenarul.





Pag.4 - Traditii si obiceiuri de iarna







Pag.5 - Traditii si obiceiuri de primavara






Pag.6 - Traditii si obiceiuri de vara







Pag.7 - Traditii si obiceiuri de toamna






Continut: - cele 4 pagini contin informatii gasite, tot pe internet (am setat o cautare sigura, iar un ochi aruncat din cand in cand imi permite sa las copilul sa faca mai mult el munca de cautare informatii)

Detalii "tehnice" - nimic special, cateva poze lipite cand in stanga, cand in dreapta (aici recunosc ca a fost sugestia mea).



Pag.4 - Valori spirituale

Continut: - cateva idei legate de realizarile poporului roman (manastiri, monumente s.a)

Detalii "tehnice": doua vederi oferite copilului pentru a fi taiate si lipite



Coperta 2  - doar un carton rosu A4


Alte detalii - prinderea foilor s-a facut cu 2 capse in partea de sus, iar de prima si ultima pagima sunt lipite coperta 1 si 2. Gaurile, din partea de sus, sunt pentru a pune panglica tricolora.

Contributia mea la cest portofoliu a fost minima. Cel mai mult am ascultat si am aprobat. Am venit cu cateva idei legate de poze: partea cu taiatul si vederile care imi apartineau.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.