marți, 18 iunie 2013

Afisul - Cum putem face?

Afisul stim toti ce este, doar il vedem pe toate gardurile, ba pe unele dintre ele le-am si explicat copiilor nostrii, atunci cand era un eveniment pentru ei. Mai mult, in cartea de limba romana este lectia cu pricina.


Acum va intreb: Cati dintre noi am facut un afis???


Eu una nu m-am indeletnicit cu asa ceva, dar cand a venit copilul (stiti voi, ochisorii aceia rugatori)  si mi-a spus mama trebuie sa fac un afis, am stat pe ganduri... Sa intervin...? Sa stau in banca mea...?


Primul gand a fost sa o las in pace, am urmarit ideile ei puse pe schita si mi-am dat seama ca..., ar fi bine sa spun si eu cate ceva.




Si am facut astfel:

Pasul 1 

Studiu - am deschis calculatorul si i-am aratat copilului afise cu evenimente pentru copii.  (Eu nu sunt adepta rezolva cum te pricepi... prefer varianta invata cate ceva din orice...)

Am incercat sa-i orientez privirile catre elementele importante:
-  desene (stiu, am trisat, am pus mouse-ul pe acele afise cu desene pe care ea ar fi putut sa le reproduca);
- informatii (asezare in pagina, marimea unor texte in comparatie cu altele si 2-3 exemple de continut)
- tipuri de scris (Word).


Pasul 2 

Cateva intrebari ajutatoare?
  • Ce ai vrea sa prezinti?
  • Cum te-ai gandit? 
  • Oare ai incercat sa creionezi si sa vezi cum iti iese?  
  • ...
(Si altele asemanatoare, dar incercand sa nu induc raspunsuri, doar sa creez idei. Cand am vazut ca incepe sa ma priveasca asa ... lung ...am trecut la pasul trei. )


Pasul 3

Schita - am sfatuit-o sa-si puna toate ideile pe o schita de aceeasi dimensiune cu originalul. ( ... apoi am plecat tiptil ca sa nu cad in pacatul vorbitului prea mult).

Am comparat schita cu afisele vazute, pentru a putea copilul sa-si identifice greselile. Cateva mici retusuri, apoi gata.


Pasul 4

Doua cartoane galbene, A4, lipite pe un carton alb, A3. (Va trebui sa suporte bietul afis drumul la scoala ...).
Cateva carioci, creioane colorate si un pic de lipici cu sclipici.

Realizarea afisului conform cu schita (bineinteles tot de catre ea, eu din nou am dat bir cu fugitii...).
A durat putin mai mult, dar iata ce a iesit:




Ei i-a placut, eu nu am avut nimic de ”criticat” asa ca am mai bifat o experienta interesanta.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.