joi, 18 aprilie 2013

Clasa I - Dictarea

”Mami, mai imi dai o dictare! ”



Cum vi se pare o astfel de rugaminte? Desprinsa din carti despre copii perfecti?


Dictarea este un mod prin care noi, parintii, putem sa ne ajutam copiii la insusirea cunostintelor. Dar credeti ca ei vor? In opinia mea, cea mai mare provocare este sa facem din dictare un joc care sa placa copiilor.

Cand i-am zis prima data copilului meu cuvantul ”dictare”, nici nu am apucat sa termin propozitia ca au si inceput protestele, care de care mai convingatoare.

Eu insa aveam un atu in maneca, o metoda folosita de mama mea cand eram copil si care mi-a placut.

Ideea era sa ne jucam de-a ”Dictarea” si sa fim pe rand, fiecare, scolar si doamna invatatoare.

Prima am fost eu scolarul. Am luat un caiet tip, stiloul (de cand nu mai tinusem in mana asa ceva!) si am inceput sa scriu foarte incet primele cuvinte. Intre noi fie vorba, nu era usor sa fac literele rotunjite ca la clasa I, apoi am strecurat si cateva greseli.

Copilul era doamna invatatoare. A luat (plina de importanta) pixul rosu si a inceput sa corecteze. Cum gasea cate o greseala radia de bucurie si imi explica serioasa ca ”iar am gresit”. Apoi mi-a dat calificativul (vai de mine!).

Cand a terminat, am luat o carioca neagra si a recorectat impreuna textul, pentru a ne atinge scopul final, cel cu invatarea.

Apoi am schimbat locurile, ea a fost scolarul, eu doamna invatatoare si tot asa, schimband rolurile, ne-am jucat mult mai mult decat am anticipat eu ca o sa vrea sa lucreze suplimentar la limba romana.

Cand aveam timp liber, amandoua, o auzeam rugandu-ma sa ne jucam de-a ”dictarea”, chiar si cand nu mai era cazul.

La vremea respectiva nu stiam ca si dictarea trebuie facuta intr-un anumit mod de aceea, daca vreti sa aflati sfatul unui cadru didactic privind ”partea tehnica” a dictarii, puteti accesa filmuletul de mai jos al doamnei invatatoare Ioana Diaconu (aici  / aici).

Pentru copiii pasionati de calculator, care nu sunt entuazismati de ideea de mai sus, puteti incerca o dictare on-line aici, e potrivita pentru scrierea corecta a ortogramelor.



Iar la sfarsit, va invit sa cititi  povestea unei dictari cu ”zambetul pe buze” scrisa de o doamna invatatoare pe blogul personal.”



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog vor fi afisate doar comentariile care folosesc un limbaj adecvat si au legatura cu subiectele prezentate.